• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 24 شهریور 1398
کد مطلب : 78339
+
-

کمبود آب شرب در۵۷۲ روستای اردبیل

150 میلیارد تومان از آب و فاضلاب، 110 میلیارد تومان از سازمان امور عشایر و 250 میلیارد تومان از اعتبارات استانی و ملی برای آب‌رسانی این روستاها اختصاص داده شده است

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل از کمبود آب آشامیدنی در ۵۷۲ روستای استان خبر داد. «مسعود امامی‌یگانه» به ایرنا گفت: برای تأمین آب آشامیدنی این روستاها احداث ۱۸ مجتمع آب‌رسانی در دستور کار بوده که در نقاط مختلف استان با تأمین اعتبار لازم در حال احداث است. 

وی افزود: 1500 میلیارد ریال از طریق آب و فاضلاب، 1100 میلیارد ریال از طریق سازمان امور عشایر و 2500 میلیارد ریال از طریق اعتبارات استانی و ملی برای آب‌رسانی روستاها اختصاص داده شده است. امامی بیان کرد: در مجموع برای تأمین آب آشامیدنی روستاها 5100 میلیارد ریال اعتبار برای سال‌های ۹۸ و ۹۹ اختصاص یافته و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۰ همه روستاهای این استان از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شوند. معاون امور عمرانی استاندار اردبیل درباره عملیات اجرایی فاضلاب اردبیل و نمین گفت: 1600 میلیارد ریال اعتبار از طریق تسهیلات ماده ۵۶ برای این پروژه‌ها توافق شده است.

وی با بیان این‌که فاضلاب شهر نیر ۶۰ درصد پیشرفت دارد و در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد اظهار کرد: پروژه‌های فاضلاب شهرهای بیله‌سوار، گیوی و سرعین هم قرار است تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری برسند.امامی درباره مقاوم‌سازی مسکن روستایی هم افزود: مقاوم‌سازی مسکن روستایی در این استان هم مورد توجه قرار گرفته و برای هر واحد مسکونی ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات کم‌بهره پرداخت می‌شود.

همچنین ۲۰۴ طرح هادی در روستاهای این استان با ۴۰۰ میلیارد ریال در سال‌های ۹۷ و ۹۸ اجرا شده است. بر اساس آمارهای موجود از مجموع یک میلیون و ۲۴۸ هزار و ۶۱۰ نفر جمعیت استان اردبیل ۴۴۸ هزار و ۵۵۴ نفر در 1555 روستا سکونت دارند که از این تعداد 1024 روستا بالای ۲۰ خانوار هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید